The Premium The Premium The Premium

Nathaniel Rothschild Net Worth

Nathaniel Rothschild Net Worth

Net Worth: $1 Billion

Statistics
  • Source of Wealth Banking and Investment
  • Marital Status Divorced to Annabel Nielson
  • Full Name Nathaniel Philip Victor James Rothschild
  • Nationality American
  • Date of Birth July 12, 1971
  • Ethnicity Jewish
  • Occupation Banker and Investor
  • Education Eton and Oxford
  • Children None
More StatsView More

About Nathaniel Rothschild

Nathaniel Rothschild or Nat has an estimated net worth of $1 billion as of March 2012. According to Forbes Magazine, he is #1153 on the World Billionaires List. Born Nathaniel Philip Victor James Rothschild on July 12, 1971, he is the son of a baron and is entitled “The Honourable.” He was educated at Colet Court, Eton College and Wadham College in Oxford.

Rothschild has earned his net worth from his inheritance to the centuries-old European banking dynasty as well as his investments in several commodities such as his stake in Bumi, Indonesia’s largest coal producer. He also serves as the co-chairman of Bumi that is listed in the London Stock Exchange. From 1996 to 1999, he was the co-chairman of the hedge fund Atticus Capital.

The 40-year-old Nathaniel is the co-founder of Vallares PLC along with ex-BP boss Tony Hayward. In 2011, they merged the oil investment vehicle with the Turkish giant Genel. He is also the Chairman of JNR Limited, an investment advisory business that is primarily focused on emerging markets and the metals, mining, and resources sector.

Rothschild is well-connected. He is close with Oleg Deripaska, a Russian Billionaire and owner of the metals company Rusal. Rothschild once acted as an adviser and a cornerstone investor when the company was in financial turmoil. His other investment interests include a stake in the billionaire-backed commodities titan, Glencore.

The British-born financier and a scion of the prominent Rothschild family is never free from controversy. In 2012, he filed a libel suit against Daily Mail, a UK-based newspaper. He was accused of using his connection, a puppet master, to Deripaska to set up a £500 million deal with former EU trade commissioner Peter Mandelson while they were all in a sauna together.