The Premium The Premium The Premium

Jane Pauley Net Worth

Jane Pauley Net Worth

Net Worth: $15 Million

Statistics
  • Source of Wealth TV , and Radio Newscasting
  • Birth Place Indianapolis, Indiana
  • Height 5' 4" (1.63 m)
  • Marital Status Married to Garry Trudeau
  • Full Name Margaret Jane Pauley
  • Nationality American
  • Date of Birth October 31, 1950
  • Occupation News Reporter, Anchor and Journalist
  • Children three children
More StatsView More

About Jane Pauley

American Jane Pauley as an estimated net worth of $15 million that he earned in her many years as television news reporter, journalist and anchorwoman. Born Margaret Jane Pauley, she competed in debate and public speaking tournaments through the Indiana High School Forensic Association while enrolled at Warren Central High School in Indiana where she graduated in 1968. She then earned a scholarship to Indiana University where she was involved in the Kappa Kappa Gamma sorority. From 1972 to 1975, she worked at WISH in Indianapolis. From 1975 to 1976, she worked at WMAQ in Chicago.

Pauley began working in network television in 1976 as co-host of the Today show. She resigned from Today in 1989 and became the host of Real Life with Jane Pauley. She also worked for NBC Nightly News as a deputy anchor. She then became the host of the daytime talk show The Jane Pauley Show but was not successful like they were hoping for because it lasted for only one season. Since then, she had few appearances on TV programs such as PBS’s Depression: Out of the Shadows. She is the Ambassador for AARP’s Your Life Calling. She is reporting on the ways the people fifty years and older are facing the challenges of everyday life.

Jane Pauley is affiliated with the McGovern Institute for Brain Research at MIT serving on the institute’s leadership board. She is also on the board of the Children’s Health Fund in New York City where she is the chairperson for the Advisory Council. She wrote her autobiography Skywriting: A Life Out of the Blue and released in 2004. In October 2006, she and her lawyers filed a lawsuit against The New York Times for allegedly duping her into lending her name and likeness to an advertising supplement popular with drug companies.